Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on kesäkuu, 2020.

7 hyvää podcastia

Kuva
Kesä on loistavaa aikaa kuunnella nettiradio-ohjelmia! Luurit vaan korville ja lenkille, pihatöihin tai riippumattoon loikoilemaan. Tässä siis muutama podcast-suositus. 1.  Kirkon ihmeellisimmät tarinat . Kirjaimellisesti stooreja kristillisen kirkon koko historian ajalta. Nää käy viihteestä ja samalla saattaa jopa oppiakin jotain. Rentoa hengellistä sisältöä, joka saa myös ajattelemaan. Heikki Rusaman ja Eero Hietalan näkökulma on hauska, itseironisen luterilainen. Vahva suositus! 2.  Tim Keller Sermons Podcast .  Timothy Keller lienee aikamme kovimpia teologeja. Lähes aina, kun valmistelen itse opetusta, kuuntelen myös Timpan opetuksen aiheesta. Hän on erityisen hyvin perillä postmodernin ajan haasteista. Kovaa settiä New Yorkista! 3.  Harhaoppia . Teologi ja uskonnonopettaja Markus Finnilä jakaa omien sanojensa mukaan epätervettä teologiaa ja vääriä vastauksia. Tätä väitettä en kuitenkaan voi itse täysin allekirjoittaa: mielestäni kyseessä on akateemisesti usk...

Tube: Yksi nimi ylitse muiden

Kuva
Kyllä se on niin, että on yksi nimi, joka on ylitse muiden ja se on JEESUS. Tällä viikolla tarjoillaan teille musiikkia!  Yksi nimi ylitse muiden ; Virsi 908 Säv. & San. Pekka Simojoki 2002 Piano: Tarja Laitinen Laulu: Viivi Kumpula , Emma Autti ja Oona Koivuniemi @Aleksanterin kirkko 27.6.2020 Halleluja!  Laulakaa Herralle uusi laulu,  kokoontukaa ja ylistäkää häntä, te Herran omat. Ps. 149:1

Leirielämää ja uusi konsepti

Kuva
Huomaa, että tän tekstin lopussa esittelen uuden tuplariparikonseptin: leiri samaan aikaan sekä nuorille että aikuisille ! Oisko aika kova ?! Mut ensin niistä leireistä ylipäätään. Pidettiin  Future-yhteisön  eka leiri viime syksynä. Tässä on osa porukasta. Ihania tyyppejä! 💗 ~ Mun elämässä seurakunnan leirit on olleet enemmän kuin tärkeitä. Eka sellainen oli ihan mun oma ripari vuonna 2008. Sille leirille olenkin sitten sieluni velkaa.  En muista aikaa, etten ois uskonut Jumalaan. Varmaan olin koulussa kuullut Hänestä puhuttavan ja Hän vaikutti hyvältä ja turvalliselta tyypiltä. Siis miksipä ei?  15-vuotiaana riparilla huomasin ajattelevani, että "hetkinen, eiks tää oo aika iso juttu". Muistan tulleeni kotiin ja pohtineeni sitä, miksei ihmiset enemmän mieti Jeesuksen tulevaa comebackiä. Riparin kautta päädyin isos- ja nuortenleireille. Ne oli mulle ihan valtavan merkittäviä kokemuksia ja monta vuotta oikeastaan ainoita paikkoja, joiden kautta pääsin kunnolla oppima...