7 hyvää podcastia

Kesä on loistavaa aikaa kuunnella nettiradio-ohjelmia! Luurit vaan korville ja lenkille, pihatöihin tai riippumattoon loikoilemaan. Tässä siis muutama podcast-suositus.


1. Kirkon ihmeellisimmät tarinat. Kirjaimellisesti stooreja kristillisen kirkon koko historian ajalta. Nää käy viihteestä ja samalla saattaa jopa oppiakin jotain. Rentoa hengellistä sisältöä, joka saa myös ajattelemaan. Heikki Rusaman ja Eero Hietalan näkökulma on hauska, itseironisen luterilainen. Vahva suositus!

2. Tim Keller Sermons PodcastTimothy Keller lienee aikamme kovimpia teologeja. Lähes aina, kun valmistelen itse opetusta, kuuntelen myös Timpan opetuksen aiheesta. Hän on erityisen hyvin perillä postmodernin ajan haasteista. Kovaa settiä New Yorkista!

3. Harhaoppia. Teologi ja uskonnonopettaja Markus Finnilä jakaa omien sanojensa mukaan epätervettä teologiaa ja vääriä vastauksia. Tätä väitettä en kuitenkaan voi itse täysin allekirjoittaa: mielestäni kyseessä on akateemisesti uskottavaa, mutta elämänläheistä teologista pohdintaa. Oma kokemukseni on, että podcast hoitaa sielua ja uskonelämää, mutta samalla muistuttaa siitä, ettei maailma ole mustavalkoinen. 

4. Craig Groeschel Leadership Podcast. Onko sulla YouVersion -raamattusovellus? No se on kuule tämän Craig Groeschelin Life Churchin hommia se! Craig on ihanan innokas tyyppi ja aika pro näissä johtajuushommissa. Hänellä on sekä loistavia vieraita että ihan omiakin ajatuksia. Kun tarvii saada jotain aikaan ja muistaa, mitä teen ja miksi, kuuntelen Craigia. Näistä on paljon apua sekä seurakuntakontekstiin että ihan muillekin elämänaloille. 

5. Raamattupodi - 365 päivää. Haluaisitko avata Raamatun vähän useammin, mutta se tuntuu jotenkin vaikealta? Voisiko kuunteleminen helpottaa? Raamattu kuunnelleen vuodessa läpi on mun mielestä loistava ajatus. Ja jos tähän haluaa käyttää kaksi vuotta, niin mikä estää? Itse laitan tämän usein kuunteluun aamutoimien lomaan. Kiitos Toni Mäkelä ja OPKO tästä!

6. Filosofia ja systeemiajatteluEsa Saarinen <33!! Sanoinko jo, että Esa Saarinen <33<3<3<333!

7. Auta Antti! Antti Holma on omien sanojensa mukaan paha ja ilkeä, mutta jostain syystä hän kuitenkin sulatti suomalaisten sydämet ohjelmallaan. Myös mun, vaikken kaikista asioista ihan samaa mieltä olekaan (miksi pitäisikään?). Erityisesti tämä jaksoja Antin pohdinnat liittyen hengellisyyteen ja seurakuntaan kannattaa myös kuunnella. Hän puhuu aidosti ja avoimesti ja tarjoaa myös kristityille arvokasta tietoa siitä, miltä elämä seurakuntien ulkopuolella tuntuu ja näyttää. 

PS. Antti Holmasta tuli mieleen, et jos et oo ikinä katsonut Sandea ja Suvituulia, niin nyt kantsii. Ei liity mitenkään teologiaan tai mihinkään muuhunkaan. Mut jotenki he hoitaa mun sielua silti. Pusmus!

PPS. Onko sulla joku loistava ohjelma, jota haluaisit suositella muillekin? Kommentoi alle tai Instagramissa! 😇



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jumala ei muutu

Antti-Kristus eli mitä Valitusta kansasta pitäisi ajatella